Restaurante

Vi gick ut och åt på kvällen förra veckan med mammas vännina och hennes man. En riktigt god buffé och en toppen restaurang. Matkoma rättare sagt. Låter bilderna tala för sig själva.

Blue

Ynka tre dagar kvar i Kina. Igår landade vi i Beijing igen efter underbara dagar i Xiamin och hos min farfar. Vi tog flyget till min farfar och spenderade några dagar där. Hittills har vi varit på ett spa i, ätit gott med vänner och familj, shoppat och åkt till Nanluoguxiang. Imon ska vi ytterligare på ett spa, så himla skönt! Sedan ska vi besöka ett ställe som heter Summer Palace och kvällen avslutas med en konsert. Har massa bilder att visa er men det får ni vanta med tills jag kommer hem.  Ha det bra!

Xiamin

Är nu på hotellet efter en heldag fullspäckat med museum besökande, mat och shopping. Vi kikade förbi en riktigt fin gammal byggnad i hettan, ca 40 plusgrader om inte mer. Hann även med ett museum om Tan kah hen ( tror det stavas så). Sedan bilade vi till en restaurang och åt thailändsk mat. Resten av tiden spenderades i en shoppinggalleria. Ska snart göra oss iordning för en finmiddag!

Beijing

Favoritstaden Beijing. De senaste dagarna har vi ätit och strosat runt i stora shoppingcenter. Vi har hunnit med en sväng till karaokebaren, ätit god mat och hälsat på min mammas vännina. Igår landade vi i Xiamin med flyget. Planen är att vi ska stanna här i tre dagar och då ingår sevärdheter, sola och bada och bara koppla av. Palmer längs gatorna och hotellet ligger nära stranden, allt är så himla exotiskt här. Vi har nyss ätit hotellfrukost och ska snart ut och utforska staden. Hoppas allt är bra med er!

Monday

Idag har vi ätit på en fin resturang. Restaurangen ligger mitt på en damm och dessutom kan man fiska där. Jättegott var det iallafall! Vi har hittills strosat runt på stan och handlat mat och frukt till kvällen. Imon är det vår sista dag här hos morbror och sedan kommer vi flyga runt till olika städer bland annat Xiamin. ha en fin dag!

White heels

Nya skor som införskaffades förra veckan. Dessa liknar de från jennieellens kollektion och som jag suktat efter ett par liknande. Gillar dessa då de är väldigt bekväma att gå i.

Having a good time

Har haft en helt underbar vecka här i Kina! Vi har gjort så himla mycket, bland annat ätit en hel del, shoppat, åkt karuseller, varit på karaokebar osv. Idag vaknade vi tidigt på morgonen och bilade ner till en sjö. Vi fiskade i några timmar. Går inte att sätt ord på hur fint det är där. En riktigt kul upplevelse! Sedan har vi ätit middag med vänner och avslutat kvällen på en karaokebar. Har tyvärr inte tid till att blogga men en drös bilder kommer så fort jag är hemma. Två veckor kvar, vill inte åka hem.

Countryside

Hemma hos Hedwig

Förra veckan åkte vi ut till Hedwig och var där hela kvällen. Träffade på många djur, nästan så att man inte kunde räkna alla på sina fingrar. Var verkligen jätteroligt! åh vad jag vill ha valpen ovan, så himla gosig. Lagade tacos och kunde inte ha haft det bättre. Mysig kväll med fina tjejer. Saknar de så mycket!

Framme

Hej allihopa! Har varit här i två dagar nu och har återförenats med min morbror, hans fru och min kusin. Har saknat de så! Igår och idag har vi varit ute och ätit gudomlig mat med min morbrors familj och hans vänner. Trivs så himla bra här och jag går runt med ett leende på läpparna varje dag. Iallafall, jag kommer att uppdatera när jag har tid! puss

En dag att minnas

Idag fyller min underbara mamma år! Grattis till henne, den värdefullaste personen i mitt liv. Vi har firat här hemma med grillat och så har jag gjort en jordgubbstårta. Jag har bara umgåtts med min familj och Eva, mammas vännina, hela kvällen och vad jag älskar sånna här sommarkvällar. Kommer sakna min pappa och bror så himla mycket när vi åker på söndag, helt galet! Förutom att fira mamma har jag jobbat och imon är det minnsan sista jobbdagen för den här sommaren, har varit så himla roligt. Annars har jag gymmat och igår var vi hos Hedwig. Hon bor helt magiskt och det var så mysigt att vara där. Bilder kommer asap. Ha en fin kväll!

Tisdag

Har legat här ute i värmen sedan jag kom hem från jobbet. Håller på att läsa The fault in our stars som jag fick låna utav Jenny. Boken är så himla bra, filmen är så himla bra, storyn är för bra - Perfekt. Det har varit så härligt väder de senaste dagarna och därför passar jag på att göra en iskall smoothie. Har endast fyra arbetsdagar kvar och sedan åker jag! Nu måste jag rusa, ska träffa Celtina en stund.

Ha en bra kväll!

6 dagar kvar till..

På Söndag sitter jag på flyget med min mamma och planet tar oss till Beijing, kinas huvudstad. Ska bli så otroligt roligt då det var riktigt länge sen jag var där! Älskar verkligen landet eftersom jag har rötter därifrån. Vi ska främst hälsa på släktingar och vänner, sedan blir det en massa mat och mycket shopping såklart. Blir en lång vistelse, 3 veckor av ren lycka. Sedan kommer jag få jag spendera en himla massa tid med min mamma. Mor och dotter vacation skulle jag minst sagt kalla det för. Åh vad jag längtar. Går nog inte att beskriva hur lycklig jag är just nu!

Latitud57

Slänger upp några bilder från Latitud. Glömmer alltid att ta bilder men nu så blev det några iallafall! I fredags var vi hos Jenny innan vi gick ner till hamnen och i lördags var vi hos Felicia och Sara. Måste säga att det blev riktigt lyckat!

ASYMMETRIC

Linne, kjol, armband hm / skor dinsko / hatt choies

I onsdags strosade jag runt i stan lite hastigt efter jobbet. Resulterade tre nya ting från hm som ni kan ta del av ovan. Asymmetrisk kjol faller mig precis i smak. Gick klädd i detta i fredags då det var latitud57 här i Oskarshamn, dock bytte jag ut klackarna. Har verkligen haft två grymma dagar med underbara människor, sånna kvällar skulle jag kunna leva på.

Loving the V

En närmre titt på min klänning. Från Notion 1.3

Makeup corner

Mitt sminkhörn

Här hittar ni mig garanterat på morgonen. Gör mig oftast iordning här. Dock minimalisk yta enligt mig men med en belysning i varm ton och musik i bakgrunden, går det knappast att klaga på.

Latest

Senaste ur min mobil

Hej allesammans! Har inte haft tid till att göra så mycket annat än att jobba. I tisdags startade simklubben igång sommarsim vilket vi har gjort i några år nu. Har börjat jobbdagarna ute på sjön och sedan har jag några grupper inne i simhallen. Vädret har inte varit på min sida men hoppas på lite sol framöver! I tisdags var vi ett gäng tjejer och åt på kråkan. Himla mysigt! Imon ska vi på Latitud57 vilket är en liten festival här i oskarshamn. Kommer nog bli toppen!