Answers

Bästa klädtipset till hösten?
Tycker det är riktigt snyggt att klä sig i svart, vitt och grått. Men för att klä upp sig lite mer till vardags, är mönstrat både enkelt och ett säkert kort enligt mig. Det räcker med att ha ett par mönstrade byxor och en enkel vit slapp tisha plus lite statement smycken på det, där har du en grym outfit. En skinnjacka är ett måste i min basgarderob och ett par snygga boots. Baskläder kommer alltid att vara klassiskt därför är det bra att ha baskläder som ''grund''. Under vissa perioder har du kanske noll inspiration och då räcker det med att klä sig i en enkel blå basskjorta i följd av svarta jeans och en kavaj. Det märks att vi går mot kallare tider därför är det nödvändigt att investera i en fin kappa, pälsjacka m.m. Nedanför ser ni xantal snygga jackor.
 
Några höstplagg som jag själv inte skulle tacka nej till. Byxorna by Isabel Marant ska jag själv kika på när de kommer ut i november. ( Om ni vill, kommer jag att göra ett inlägg med massa tips på höstkläder osv)
1. Zara / 2. Mywardrobe.com / 3. Topshop / 4,5,7. H&M / 6. Isabel Marant for H&M / 8. Zara
 9. HOPE / 10. Philip Lim / 11. Lindex / 12. Jeffrey Campbell / 13. Primeboots
 
 
Bloggtips, vilka bloggar läser du dagligen? 
De jag läser dagligen är stora bloggerskor, min favorit Angelica blickKenza Zouiten, Elin kling, Aiime Song och Rumi Neely.Följer även min fina kusin Celtina. Om jag hinner kikar jag gärna in i Tove waldemars blogg, Emma Wagenius, Fanny Staaf m.m. Rekommenderar starkt dessa bloggar!
 
Favoritfärg? 
Brukar faktiskt variera, men just nu är favoriten svart.
 
Favoritårstid? 
Sommar. Sena nattdoppar, longboard, grilla med vänner, gå runt i shorts och alla andra bravader är bara hälften av anledningarna till att sommaren är så bra.
 
Favoritplagg? 
 
 
Favoritbutiker? 
Zara, Mango, H&M och Forever21. Tyvärr finns inte några av dessa butiker här men däremot ska H&M komma till oskarshamn snart.
 
Favoritmat? 
Jag är en sucker när det gäller mat haha. Det är en av mina största passioner, älskar mat.
Tacos är svårslagen likaså sushi.
 
Vart får du inspiration från? 
Tumblr, lookbook, magasiner och bloggar. 
 
Är du en morgon- eller nattmänniska?
Jag är faktiskt både och. Kan gå upp tidigt på morgonen och träna men samtidigt vara uppe hela natten lång.
 
Vad blir du glad av? 
Allt som gör mig lycklig. Människor som sprider glädje och mina nära och kära.
Kan inte sluta le när jag tänker på vad framtiden har att erbjuda, vill så himla mycket och resa runt jordklotet är prio nummer ett.
 
Vad blir du ledsen av?
Tanken av att förlora mina närmaste.
Människor som stampar på andras framgång.
Att elaka personer existerar
krig.

Höst/ vinter? 
Höst men det väger lika tungt som julafton. Nostalgin med julklappar och kalle anka, därav vinter.
  
H&M/ Monki?
H&M
 
svart/ vit? 
Svart på hösten/vintern och vit på sommaren.
 
Läppstift/ läppglans? 
Läppstift, älskar korall- och vinröda läppar. 
 
Rakt/ lockigt hår?
Så svårt. Brukar oftast ha rakt hår men samtidigt älskar jag att locka håret om jag ska ut.
 
Din idol? 
Någon jag verkligen ser upp till är min mamma. Alla människor har haft motgångar i livet och alla dessa motgångar vänder så småningom till framgång. Men det är en lång process att ta sig dit, det innebär tårar, besvikelser och misslyckande. Min mamma är orsaken till att jag klarat av att stå på mina egna ben, den som gjort mig stark, den som reparerat mina vingar när jag fallit ner, hon är den som hjälpt mig upp när det känns omöjligt till att få mig känna att allt är möjligt. Hon har lärt mig meningen med att kämpa. Mamma har alltid stöttat mig i alla lägen vare sig om jag har gjort rätt eller fel beslut utan att vara dömande för en sekund. Såklart finns hon för mig i alla lägen, även de glada stunderna. Det som gör mig lycklig gör henne lycklig. Hon är den starkaste kvinnan jag vet och när jag blir äldre vill jag bli som henne, min idol. 
 
Vad är din största dröm? 
 Att följa mitt hjärta och det som en dag gör mig lycklig är min dröm. Just nu är min största dröm att jobba inom modebranschen, det är det som jag brinner för. Om tio år har jag nog förmodligen rest väldigt mycket och är nog bosatt i ett annat land, USA eller Kina. Jag vill lyckas, jag vill uppnå framgång en vacker dag.
 
One direction eller jb?
 
 
Tjugotredje april tjugohundratretton . Att få spendera några oförglömliga timmar i globen med fina vänner, för att lyssna på Justin Bieber, var lyriskt. Den känslan var magisk och jag skulle kunna uppleva allt om och om igen. Galet vad bra den människan är på att sjunga, en sån som honom bör man se upp till.
 
 
 Även om jag inte var en belieber innan kan jag verkligen inte påstå att jag inte är en efter att ha varit på hans konsert. Det är en helt annan grej att se och höra honom live, det lovar jag.
 
Enligt mig, en solklar Justin Bieber.
2013-10-19
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0